دیگر صفحهات 404 را به صفحه اصلی ریدایرکت نکنید (هشدار گوگل)

گوگل توصیه می کند که تمام صفحات 404 را به صفحه اصلی هدایت نکنید، توصیه می کند تغییر مسیرهای مناسب یا حفظ کدهای وضعیت 404 را توصیه کند.
گوگل اپیزود جدیدی را در مجموعه ویدئویی “ساعت اداری سئو” منتشر کرده است که در آن، مدافع توسعه دهنده مارتین اسپلیت به سوالی که بسیاری از صاحبان وب سایت با آن مواجه هستند، پاسخ می دهد: آیا همه صفحات خطای 404 باید به صفحه اصلی هدایت شوند؟
پاسخ واضح: این کار را نکنید
در آخرین قسمت از فرمت فشرده پرسش و پاسخ، Splitt به سوال کاربری به نام کریس در پاسخ به این سوال که آیا تغییر مسیر همه 404 صفحه به صفحه اصلی با 301 تغییر مسیر می تواند تأثیر منفی بر رتبه بندی یا عملکرد کلی وب سایت در جستجو داشته باشد.
پاسخ اسپلیت بدون ابهام بود: “بله، و همچنین من را به عنوان یک کاربر آزار می دهد.”
چرا 404 ها به یک هدف خدمت می کنند؟
صفحات خطای 404 به کاربران و خزندههای موتورهای جستجو نشان میدهند که URL خراب است یا وجود ندارد. این شفافیت به افراد کمک میکند تا بفهمند با چه چیزی سر و کار دارند نه اینکه به طور غیرمنتظره به صفحهای نامرتبط هدایت شوند.صفحات خطای 404 به کاربران و خزندههای موتورهای جستجو نشان میدهند که URL خراب است یا وجود ندارد. این شفافیت به افراد کمک میکند تا بفهمند با چه چیزی سر و کار دارند نه اینکه به طور غیرمنتظره به صفحهای نامرتبط هدایت شوند.
اسپلیت توضیح داد:
“یک 404 یک سیگنال بسیار واضح است که این پیوند اشتباه و خراب است یا این URL دیگر وجود ندارد زیرا ممکن است محصول وجود نداشته باشد یا چیزی تغییر کرده باشد.”
تاثیر بر خزنده های جستجو
اسپلیت میگوید تغییر مسیرهای عمومی به صفحه اصلی میتواند کارایی خزندههای موتورهای جستجو را مختل کند.
هنگامی که خزنده ها با 404 قانونی مواجه می شوند، متوجه می شوند که محتوا دیگر وجود ندارد و می توانند به URL های دیگر بروند. با این حال، هدایت آنها به صفحه اصلی یک حلقه گیج کننده ایجاد می کند.
اسپلیت خاطرنشان کرد:
برای یک خزنده، آنها مانند صفحه اصلی میروند و سپس روی وبسایت شما کلیک میکنند یا اساساً در وبسایت شما میخزند، محتوا را پیدا میکنند، و در نهایت ممکن است به آدرس اینترنتی که وجود ندارد بروند.
اما اگر ریدایرکت کنید، آنها به نوعی مانند تغییر مسیر هستند، و سپس همه چیز از نو شروع میشود.”
بهترین روش ها برای مدیریت محتوای گمشده
Splitt راهنمایی روشنی در مورد تغییر مسیرهای مناسب ارائه کرد:
اگر محتوا به مکان جدیدی منتقل شده است، از تغییر مسیر به آن URL خاص استفاده کنید
اگر محتوا واقعاً از بین رفته است، کد وضعیت 404 را حفظ کنید
به صفحه اصلی یا آنچه فکر می کنید “نزدیک ترین” تطابق است هدایت نکنید
اسپلیت تاکید کرد:
اگر به جای دیگری نقل مکان کرد، از تغییر مسیر استفاده کنید. اگر از بین رفت، من را به صفحه اصلی هدایت نکنید.”
این آخرین راهنمایی با توصیه قدیمی Google برای حفظ کدهای وضعیت HTTP دقیق برای کمک به کاربران و موتورهای جستجو برای درک ساختار سایت شما مطابقت دارد.
فرمت جدید
فرمت SEO Office Hours Shorts یک رویکرد جدید از تیم روابط جستجوی گوگل است.
قالب اصلی یک نمایش زنده بود که در آن هر کسی میتوانست تماس بگیرد و به سوالات خود در زمان واقعی پاسخ دهد.
سپس این قالب به جلسات ضبط شده منتقل شد که در آن پرسنل Google به مجموعهای از سؤالات از پیش تأیید شده پاسخ دادند.